Prvi put je, taj mitski kalež, 1190. spomenuo francuski pisac Chretien de Troyes u svom djelu ‘’Parcival’’. Iako je u pitanju jedan od navodnih temelja kršćanstva, u ranokršćanskim se spisima, pa ni u Bibliji uopće ne spominje.
Po crkvenoj verziji, Gral je kalež iz kojeg je Krist pio na posljednjoj večeri sa svojim učenicima. Nakon razapinjanja na križ, izmučenog je Krista, već u agoniji, kopljem probo rimski legionar. Krv iz te rane a i ostalih rana Kristovih, skupio je Josip iz Aramateje u kalež s posljednje večere. Bježeći potom od progonitelja, Josip je kalež odnio daleko, čak u Englesku, u Glastonbury, gdje je osnovao i prvu kršćansku crkvu. Glastonbury je poznat i po vjerovanju da je upravo tamo nekad bio mitski Avalon, u kojem po legendi počiva kralj Artur.
Dan Brown je, pak , objavivši svoj bestseler ‘’Da Vincijev kod’’, otvorio Pandorinu kutiju, iznoseći teoriju da je Gral, u stvari Kristova krv, odnosno krv njegovih nasljednika, potomaka njegove djece, koju je imao sa suprugom Marijom Magdalenom. Priča je izazvala sablazan crkvenih krugova, jer iako ne negira Kristovu veličinu i veličinu njegova djela, odriče crkvi pravo da papu proglašava Kristovim nasljednikom. Po toj teoriji Krista bi na čelu crkve i njegove vjere trebali naslijediti zakoniti potomci. Ta priča i nije tako originalna jer su je, kao znanstvenu teoriju još 1984. objavila dva britanska znanstvenika i nisu izazvala ni približno toliku pažnju kao Brown.
Osim navedenih, postoje još deseci manje poznatih teorija o porijeklu Svetog Grala, a mnoge i nemaju veze s novozavjetnim kršćanstvom. Vezuju se i uz keltsku mitologiju, nestale civilizacije pa čak i posjete vanzemaljaca što dodatno mistificira porijeklo i moć ove relikvije.
No comments:
Post a Comment